SportNews.hr

prava sportska priča

Uzroci i prevencija ozljeda u sportu

Bavljenje sportom je široko poznat način promocije zdravlja. Uz to, sport je i moćan instrument promicanja socijalnih vještina.
Međutim, sport i bavljenje sportom osim zdravog života nose sa sobom i svoju drugu stranu, a to su neželjene ozljede profesionalnog ili rekreativnog sportaša čija je posljedica privremeno ili trajno uklanjanje sa sportskih terena. Sportske ozljede su sve ozljede nastale za vrijeme obavljanja raznih sportskih aktivnosti a dijele se na:
1. Akutne koje nastaju iznenada, manifestiraju se u vidu oštre boli koja je nastala najčešće uslijed traume(iščašenja, uganuća, istegnuća). Simptomi se javljaju u roku od nekoliko minuta u vidu crvenila, otekline, krvarenja u žarištu ozljede i kao posljedicu stvaranje hematoma koji ograničava opseg pokreta.
2. Kronične koje nastaju postupno, najčešće kao posljedica prekomjernog treniranja, neadekvatnog opterećenja, ponavljanim mikrotraumama te dolazi do takozvanog sindroma prenaprezanja, zamora materijala koje ima za posljedicu stvaranje upala tetiva (hvatišta), oteklina i stres fraktura.

UZROCI

Sportske ozljede nastaju zbog nepravilnog treniranja, strukturnih nenormalnosti koje opterećuju tijelo više od drugih, te zbog nedostatka zagrijavanja, izdržljivosti, snage, elastičnosti ili relaksacije, umora, loše sportske odjeće i obuće, loše prehrane, loših uvjeta sportskih terena, neliječenje i neadekvatno liječenje manjih ozljeda ili bolesti.
Stoga treba brinuti o postizanju adekvatnog fizičkog stanja prije, za vrijeme i nakon sportske aktivnosti. Zagrijavanjem povećavamo tjelesnu temperaturu, elastičnost mišića i pripremamo lokomotorni sustav za sportsku aktivnost. Istezanjem održavamo elasticitet mekih struktura. Aerobnom vježbom kao što su trčanje ili vožnja bicikla dosežemo bolju izdržljivost. Vježbama jačanja možemo utjecati na odnos ravnoteže jačine mišića, kako veće opterećenje pojedinih dijelova tijela ne bi uzrokovalo ozljedu ili oštećenje.
Vježbama balansa sprječavamo neželjene ozljede donjih ekstremiteta kroz bolji osjet položaja tijela u prostoru, jačanje ligamentarno-tetivnog aparata. Raznim oblicima masaža smanjujemo napetost mišića koja može biti uzrok ozljede. Pažnju treba usmjeriti na individualnu prilagodbu treninga sukladno dobi, spolu i drugim čimbenicima, ovisno o sportu. Na smanjenje umora možemo utjecati dostatnim odmorom kroz spavanje i relaksaciju.Time ćemo imati bolju koncentraciju.a smanjenje umora možemo utjecati dostatnim odmorom kroz spavanje i relaksaciju. Odjeća i obuća moraju biti prilagođene sportu i uvjetima u kojima se sportska aktivnost izvodi.
Ako postoji mogućnost, treba utjecati na kvalitetu sportskog terena u smislu kvalitete podloge. Pravovremeno i adekvatno liječenje bolesti i svih oblika ozljeda izuzetno je važno. Događa se da neliječene ozljede uzrokuju druge, veće ozljede ili oštećenja. Prerani povratak u maksimalno opterećenje dovodi do ponovnog ozljeđivanja istog ili drugog segmenta, te je važno da nakon rehabilitacije, sportaš uđe u postupna opterećenja prilagođena prethodnoj ozljedi. Cilj je pravilno i potpuno izliječiti ozljedu i omogućiti povratak sportskim aktivnostima.

CARWIZ rent a car - brzi i povoljni najmovi vozila
Tim Kabel
Alpas

PROMO

CARWIZ rent a car - brzi i povoljni najmovi vozila
CARWIZ rent a car - brzi i povoljni najmovi vozila
DIR Drvna industrija Rubinić d.o.o.
Alpas
TIM Kabel
Mr. Shine 240 x 400
IRIS fashion
make-up-room