Dok traje UEFA EURO 2024 u Njemačkoj, Borussija Dortmund tema je medija koji postavljaju pitanje: Der BVB beschließt, finanziell von den Kriegen zu profitieren
Featured

Dok traje UEFA EURO 2024 u Njemačkoj, Borussija Dortmund tema je medija koji postavljaju pitanje: Der BVB beschließt, finanziell von den Kriegen zu profitieren

Borussia Dortmund potpisala je sponzorski ugovor s Rheinmetallom. Tvrtka za oružje uskoro će biti vidljiva na reklamnim panoima. Dogovor koji još jednom pokazuje da je novac važniji od vrijednosti u nogometu, komentira Maximilian Rieger pod naslovom BVB odlučuje financijski profitirati od ratova za Deutschlandfunk.

Generalni direktor BVB-a Hans-Joachim Watzke pojasnio je zašto njegov klub sada sponzorira Rheinmetall "Sigurnost i obrana kamen su temeljac naše demokracije. I važno je pogledati kako se ti kameni temeljci mogu zaštititi, zbog čega se Borussia Dortmund svjesno otvara diskursu".

Ovaj sponzorski ugovor se problematizira s moralnog stajališta, jer ne postoje pravila i zakoni koji ga u tome sprječavaju. 

Dortmund ignorira kontradikcije između slike o sebi i sponzorstva, ako se može zaraditi novac, takve se kontradikcije zanemaruju. Zato što BVB u svom kodeksu vrijednosti piše da se zalaže za društvo bez nasilja - a sponzorira ga tvrtka za koju više nasilja znači veću prodaju.
BVB nudi spomen putovanja u Auschwitz - i sada prima novac od tvrtke koja još uvijek nije sveobuhvatno znanstveno ispitala svoju ulogu u Hitlerovom ratu za istrebljenje, ističe i problematizira, Maximilian Rieger.

Problematizira se i sponzorstvo kladionica: "No umjesto da zaštite svoje navijače od ovisnosti o kockanju, praktički svi profesionalni klubovi primaju novac od pružatelja usluga kockanja koji se zatim agresivno reklamiraju kako bi uzeli novac iz džepova navijača”

Oglasili su i navijači, a njih predstavlja vijeće navijača koje je ustrojeno kao savjetodavno tijelo. 

Web stranica navijača BVB problematizira potez predsjednika Hans-Joachima Watzkea: 

"Misle li oni da je dogovor potpuno u redu? Dakle, s navijačke strane, je li sve potpuno transparentno i dobro prošlo?

Nažalost ne, upravo je suprotno. Nije bilo prvi put da je Vijeće navijača obaviješteno o odluci, no nije jasno priopćeno je li odluka već donesena ili se još čeka. Činjenica da se vijeće navijača uključilo tek dva tjedna prije aktualne objave sugerira da je odluka o sponzorstvu već tada (ili odavno) donesena. Osim toga, tema nije bila unaprijed poznata, što prisutnim predstavnicima navijača nimalo nije olakšalo raspravu. Činjenica da se na kraju postavlja zahtjev da se tema tretira povjerljivo također onemogućuje aktivan diskurs u velikoj navijačkoj sceni izvan povjerenstava.

Sada funkcija vijeća navijača (i drugih predstavnika navijača) nije donositi ili revidirati odluke za klub, već savjetovati klub o njegovim odlukama sa stajališta navijača. I klubu se također mora odati priznanje za prikupljanje tih mišljenja, kao i za sudjelovanje u kontroverznim raspravama i kritikama u tim odborima. Nažalost, ništa od ovoga ne izlazi. Umjesto toga, iz kluba jednostavno ističu da su tražili razmjenu s navijačima. Ni riječju se ne govori o tome da su u raspravama izrečene kritičke riječi o sponzorstvu. Tako iz kluba se stvara pogrešan dojam da je o pitanju odlučeno u dogovoru s navijačima".

Navijači su poslali jasnu poruku klubu u svezi sponzorstva i motiva za njega: 

"Savjet: Ako želite pokrenuti javnu raspravu, onda potrošite malo novca i napravite spot u kojem Mats Hummels, Julian Brandt i Emre mogu stažirati u Bundeswehru i na kraju objasnite da je Bundeswehr zbog... .što je važno za situaciju u svijetu, moraju biti pravilno opremljeni, a to nažalost košta ogroman porezni novac. To bi bilo iskreno i pokrenulo bi raspravu. Ali vjerovati da će uključivanje jedne tvrtke koja se bavi proizvodnjom oružja na oglasnoj ploči pokrenuti nacionalnu raspravu o “obrani slobode u Europi” više je umijeće zavaravanja samog sebe. Tim više što se može raspravljati i o tome nije li jačanje nacionalne sigurnosti zadatak politike, a ne nogometnog kluba.
Ljudi, samo razjasnite i jasno dajte do znanja da Rheinmetall želi imidž, a BVB želi novac. I da ste odlučili da je Rheinmetall tvrtka koja odgovara vrijednostima Borussije Dortmund i stoga ćete biti uzeti kao sponzor. Ali poštedite se svog državničkog brbljanja...

Nismo ljubitelji obrambenih izvođača. U isto vrijeme, znam da su one, nažalost, neophodne. Dok srce želi svijet bez tenkova, mina i pušaka, glava zna da je to iluzorno. Napad Rusije na Ukrajinu to je još jednom dojmljivo potvrdio. Oružje je dio našeg svijeta i nažalost dobri dečki također trebaju oružje kako bi se obranili od loših dečki, ako želite otvoreno reći. Ipak, osobno ne želim da se obrambena tvrtka reklamira s BVB-om. Ali također razumijem da ljudi to mogu vidjeti drugačije".

Uvjeti korištenja
Korištenjem ovih stranica i njenih dijelova suglasni se s politikom zaštite podataka i uvjetima korištenja. Naše stranice ne prikupljaju osobne podatke niti omogućuje trećim stranama profiliranje i praćenja naših korisnika. Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići. Više informacija možete pronaći na linkovima niže.